Bentacera

29-09-2022

Wat wij zien als we vanaf onze werkplek uit het raam kijken? Het prachtige kantoor van Bentacera! Met zeven vestigingen is dit een van de grootste accountancy- en advieskantoren van Noord-Nederland. Hier zijn we best trots op als ICT-partner. Sinds 2016 werken we nauw samen en zorgen we dat de medewerkers van alle locaties altijd en overal kunnen werken. Mark Stortelers – het hoofd van hun IT-afdeling – vertelt je hier graag meer over. 

Accountancy- en advieskantoor 

Als hoofd van de IT-afdeling van Bentacera geeft Mark leiding aan zeven collega’s. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de volledige interne IT-infrastructuur. “In 2011 kwam ik in dienst als applicatiebeheerder”, vertelt Mark. “Ik groeide door naar deze rol die mij erg bevalt. Voorheen werkte ik als assistent accountant bij een ander kantoor. Ik ben dus al best wat jaren actief in de branche.” 

Verspreid over zeven vestigingen werken er zo’n driehonderd mensen voor Bentacera. Uiteraard zijn ze stuk voor stuk dagelijks met een computer in de weer. “Aan ons de taak dus om de ICT soepel en vernieuwend te houden. Ik overleg dan ook regelmatig met de verschillende afdelingen over actuele wensen en mooie plannen voor de toekomst.” 

Hulp op afstand

Accent en Bentacera werken al een tijd samen en zijn daardoor mooi op elkaar ingespeeld. In het begin schakelde het kantoor ons voornamelijk in voor specifieke projecten. Zo was er bijvoorbeeld een keer een calamiteit rondom de server die zij destijds nog zelf beheerden. Alle systemen lagen plat en moesten uiteraard zo snel mogelijk weer functioneren. Laat dat maar aan ons over! 

Mark: “Gelukkig handelt Accent altijd vlot, dus waren we snel weer up and running. Een andere specifieke situatie deed zich een aantal jaar geleden voor: een collega die in een phishingmail trapte, op een late vrijdagmiddag. Zelfs toen was Accent goed bereikbaar. Samen voorkwamen we grote schade, onderzochten we waar de cyberaanval vandaan kwam en zorgden we ervoor dat alles geblokkeerd werd voor de criminelen. Ook kon iedereen de maandag daarop met nieuwe inloggegevens aan het werk.” 

Data veilig opgeslagen

Sinds 2020 beheren we alle servers van Bentacera in ons eigen datacenter. “Vanaf dat moment werd onze samenwerking een stuk intensiever. We migreerden onze eigen server naar het Accent Datacenter, omdat we het volledige beheer uit handen wilden geven. Sindsdien hebben wij geen omkijken meer naar zaken zoals technische updates, back-ups en professionele security. Dit geeft rust.” 

Daarnaast schreven we mee aan het calamiteitenplan van Bentacera. Hierin staat bijvoorbeeld hoelang een systeem er maximaal uit mag liggen en wat je moet doen bij een dergelijke calamiteit. Dit plan schaven we periodiek bij, samen met Mark. Hierdoor weet een nieuwe collega altijd precies wat er bij een calamiteit moet gebeuren en wie het beste gebeld kan worden. 

Telefoniesysteem 3CX

In december 2021 stapte Bentacera over naar 3CX: onze meest verkochte telefonieoplossing. “Voorheen werkten we met een ouderwetse telefooncentrale. Hierdoor waren we alleen op kantoor bereikbaar via ons vaste telefoonnummer. Doordat iedereen vaker thuis en extern werkt, of helemaal geen vaste telefoon meer gebruikt, was het tijd voor verandering.” 

Mark vertelt dat ze drie telefoniesystemen met elkaar vergeleken. 3CX voldeed aan alle wensen: functioneel, voordelig én flexibel. “Je betaalt maandelijks het gewenste aantal licenties. Dit kun je makkelijk op- of afschalen. Dus willen we in de toekomst minder vaste nummers en meer mobiel? Dan passen we dit eenvoudig aan. Ook de inrichting door Accent ging erg soepel. Het systeem zit volledig in de cloud. En we hebben geen hoge onderhoudskosten meer!” 

Prettig samenwerken

Hoe Mark onze organisatie omschrijft? Hands-on, flexibel en lekker persoonlijk. “We hebben regelmatig overleg en schakelen snel als dat nodig is. Binnen twee minuten lopen sta ik voor hun kantoor als ik op onze vestiging in Sneek werk. Ik ken iedereen daar en zij kennen al mijn collega’s. Dit werkt erg prettig. Je hoeft maar één berichtje te sturen en het wordt direct door de juiste persoon opgepakt. Ik ben dus erg blij met dit partnerschap!” 

Wil jij ook samenwerken met een ICT-partner die soepel met je organisatie meebeweegt én vooruitkijkt? Laten we kennismaken. We leren je graag beter kennen! 

Meer nieuws

Schouwburg De Harmonie
Stadsschouwburg De Harmonie: “Accent geeft kleur aan onze programmering”
Servicedesk Medewerker en ICT Specialist Maikel de Valk
Gewoon Maikel
Directeur Eduard Vrieling
Terugkijken en vooruitblikken met Eduard Vrieling
veilige online werkomgeving
Geef hackers geen kans met deze tips
Gewoon Wendy
Gewoon Wendy
Adviesgesprek?

Adviesgesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn