Blom Interieurs uit Sneek staat voor creativiteit, kwaliteit en duurzaamheid. Wereldwijd richten ze vakantiehuizen, hotels & horeca, studentenkamers en zorghuisvestingen in. Ze bedenken oplossingen, realiseren inrichtingen, produceren meubels en nog veel meer. Allemaal met maar één doel voor ogen: de bewoner/gast/cliënt aangenaam verrassen! En om dat doel te bereiken, hebben ze een betrouwbare IT-partner nodig. Een partner die ervoor zorgt dat ze altijd en overal veilig kunnen (samen)werken. Deze rol vult Accent Automatisering voor ze in. We spreken met Jan Blom (inmiddels de derde generatie Blom) en Wim Behage over de jarenlange samenwerking.

Van Sneek naar Fürth / Kaprun

Naast hun vestiging in Sneek heeft Blom Interieurs ook een vestiging in Fürth / Kaprun. Dat maakt het extra belangrijk om altijd en overal bij de bestanden te kunnen, maar ook de informatiestromen met leveranciers moeten veilig worden opgeslagen. Wim Behage: “Omdat ze vaak onderweg zijn of in het buitenland, is het voor iedereen wel zo fijn als zij kunnen werken binnen hun eigen omgeving. Al deze zaken hebben wij goed geregeld voor Blom Interieurs. Voor alle medewerkers leveren wij bijvoorbeeld de online werkplekken.” Jan Blom vult aan: “Niet alleen onze bereikbaarheid is belangrijk, de security moeten we ook niet vergeten. Naast dat we altijd en overal beschikbaar willen zijn, moet het vooral ook veilig zijn. Voor onszelf om in te werken, maar natuurlijk ook voor de leveranciers die binnen onze systemen zitten.”

Lokaal werken of naar de Private Cloud?

Twee jaar geleden stond Blom Interieurs voor de keuze: blijven ze lokaal werken of gaan ze herinvesteren? Jan Blom: “Wij zijn al jaren klant bij Accent en vertrouwen op hun advies. Zo kozen wij voor de Private Cloud van Accent. Omdat wij verschillende locaties hebben, maar ook vaak onderweg zijn voor onze inkoop en projecten, profiteren wij direct van de voordelen die online werkplekken met zich meebrengen.” Maar dat is niet het enige wat ze afnemen bij Accent, ook telefonie is één van de diensten. “Accent denkt daarin proactief mee. Ze hebben gekeken waar in Europa wij het meeste zitten én hoe hoog de telefonie- en datakosten zijn. Op basis van die gegevens hebben ze een abonnement op maat gemaakt, zodat wij altijd weten waar we aan toe zijn én altijd bereikbaar zijn.”

Heeft u ook uitdagingen op het gebied van bereikbaarheid en security? Neem gerust contact met ons op voor een adviesgesprek!