Broekhuis is klaar voor de toekomst met VoIP

12-06-2018

Broekhuis biedt met haar uiteenlopende activiteiten al ruim 85 jaar een totaaloplossing op mobiliteitsgebied. Ze vertegenwoordigen 13 automerken in het volume- en premium segment en bieden werkgelegenheid aan ruim 1400 medewerkers. Broekhuis wilde de communicatiestromen aanpassen en ging van traditionele telefonie naar VoIP.

Overstappen zonder zorgen

Wim Behage, Accent: “Om beter bereikbaar te zijn voor klanten en relaties wilden ze de communicatiestromen optimaliseren en daarvoor hadden ze de keuze uit twee soorten platformen: Xelion en 3CX. Samen met Broekhuis hebben we beide opties getest om te achterhalen welke het beste aansloot bij hun wensen en dat bleek Xelion te zijn. Deze nieuwe omgeving is eerst gekoppeld aan de bestaande omgeving, waarna ze gefaseerd per vestiging helemaal over zijn gegaan naar de nieuwe omgeving.”

Klantvraag is leidend

Wim Behage, Accent: “We hebben samen gekeken naar kosten én functionaliteit, waarbij de klantvraag leidend is. Het is voor Broekhuis van groot belang dat ze altijd goed bereikbaar zijn en dat de verschillende vestigingen onderling goed kunnen communiceren. De Xelion oplossing die we hebben geïmplementeerd, past hier uitstekend bij. Om ervoor te zorgen dat de overgang zo min mogelijk hinder met zich meebracht, hebben we dit gefaseerd aangepakt. Tijdens deze overstap draaide het oude én nieuwe callcenter hybride naast elkaar, zodat Broekhuis en de klanten hier niets van merkten.”

VoIP als totaaloplossing

Wim Behage, Accent: “Met Broekhuis hebben wij een prettige samenwerking. De Xelion oplossing voldoet volledig aan hun wensen en is zonder oponthoud geïntegreerd. De klanten kunnen Broekhuis nu beter bereiken en ook de interne communicatie is verbeterd. Met de VoIP-oplossing van Accent hebben ze een heldere callcenter flow, schakelen ze gemakkelijk tussen de verschillende vestigingen én hebben ze altijd inzicht in welke personeelsleden beschikbaar zijn. Zo beschikken ze niet alleen nu, maar ook in de toekomst altijd over een optimale ICT omgeving.”

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Xelion en hoe dit platform uw communicatiestromen kan verbeteren? Neem gerust eens contact met ons op.

Meer nieuws

Gewoon Josef
Musical The Wiz
Musical The Wiz
Accent collega en Service Manager Enne Buikema.
Gewoon Enne
Michelle Wong: onze collega én Microsoft Most Valuable Professional.
Gewoon Michelle
Jan Stuve, oprichter van Connecting Hands: zorginstelling en opdrachtgever Accent.
Connecting Hands
Advies gesprek?

Advies gesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn