Efficiënt samenwerken en continu bereikbaar zijn: dat is het doel van advies- en accountantskantoor Buro360. Het bedrijf loopt graag voorop in de markt en werkt daarom al een aantal jaar intensief met Microsoft 365. Het was echter tijd voor de volgende stap: telefonie in Teams volledig geïntegreerd in het werkproces. Daarvoor klopte Gerke Wispelwey, directeur bij Buro360, aan bij Accent. We spraken met hem en Accent-directeur Wim Behage over het resultaat van deze samenwerking.

Maak kennis met Buro360
Buro360 is een onafhankelijk advies- en accountantskantoor voor het MKB. Het bedrijf adviseert MKB’ers op het gebied van financiering en fiscale strategie, maar bijvoorbeeld ook op het gebied van personeelsbeleid. Dit doet zij met zestien experts op verschillende financiële vakgebieden.

Het belang van automatisering voor accountancy
Buro360 ziet al jarenlang de waarde van ICT voor de accountancybranche. Gerke: ‘’Automatisering is natuurlijk niet meer weg te denken uit ons vak, want voor het grootste gedeelte van ons werk zijn we afhankelijk van goede hardware en software. Zo zit de volledige financiële administratie tegenwoordig grotendeels in de Cloud en sinds twee jaar werken we intensief met Microsoft 365.”

De organisatie was dan ook klaar voor een volgende efficiëntieslag. “We wilden de volgende stap zetten en onze lokale telefonie ook naar de Cloud brengen, zodat al onze communicatie binnen één platform plaats kon vinden. We schakelden de hulp van Accent in om ons hierbij te adviseren en begeleiden.’’

Samenwerking Accent
Het vraagstuk was Accent op het lijf geschreven. Wim: ‘’Wij waren zelf al klant bij Buro360 en het was dan ook erg leuk dat onze hulp ingeschakeld werd voor een transitie van de lokale ICT-omgeving en telefonie naar Microsoft 365. We hebben bewust gekozen voor de moderne tool Microsoft Teams, omdat Buro360 vooroploopt in het online werken en dus klaar was voor deze stap. We hebben telefonie in Teams volledig geïntegreerd in het werkproces zodat Buro360 efficiënter kan werken, met collega’s én klanten.’’

Vast en mobiel bellen via Microsoft Teams
Dankzij Accent kan Buro360 vanaf nu alle telefonische afhandeling, zowel vast als mobiel, laten landen in Teams en Microsoft 365. Gerke: ‘‘Doordat al onze communicatie nu vanaf eenzelfde startpunt loopt, is onze IT-infrastructuur kleiner en makkelijker te onderhouden. We zijn hierdoor altijd bereikbaar en zeker met het vele thuiswerken van tegenwoordig is dit een must.”

Ook nu de rollen omgedraaid waren in de zakelijke relatie tussen beide bedrijven, beviel de samenwerking Gerke goed. “Accent is flexibel en goed bereikbaar. Zo maakten we een Teams-groep aan voor snelle communicatie, dat werkte heel prettig. En dankzij deze fijne samenwerking hebben we de ondersteuning in Microsoft 365 nu ook bij Accent neergelegd!’’

Wil jij ook jouw telefonie-omgeving integreren in Microsoft Teams? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!