Back-up

Stel je voor dat een medewerker per ongeluk belangrijke bestanden wist. Of dat je te maken krijgt met een ransomwareaanval, waarbij een hacker al je bestanden versleutelt en losgeld eist. In alle gevallen betekent het dat je geen toegang meer hebt tot benodigde data en dat zorgt voor tijdsverlies, frustratie, boze klanten en in enkele gevallen zelfs maatregelen vanuit de overheid. De oplossing? Een goede back-up, waarmee je altijd op een externe locatie een reservekopie opslaat van je bestanden.

Cloud back-up

Wij slaan periodiek – dat kan in overleg een of meerdere malen per dag, wekelijks, maandelijks en jaarlijks – een back-up van alle bestanden in de Cloud op in ons datacenter in Groningen. Daarnaast slaan we indien nodig ook data op tapes op, die we vervolgens transporteren naar een atoombunker in Nederland. Wat er ook gebeurt: jij hebt altijd toegang tot de laatste reservekopie die we hebben veiliggesteld.

Back-up voor Microsoft

Het is een groot misverstand dat Microsoft back-ups maakt voor gebruikers. Er is binnen je abonnement alleen sprake van een beperkte retentietijd: de periode dat je verwijderde e-mails en bestanden kunt terughalen. Het is daarom cruciaal dat je zelf een externe back-up regelt van je data binnen je Microsoft-abonnement. Sterker nog: Microsoft adviseert dit zelf in de algemene voorwaarden.

Wij maken een veilige back-up in onze Accent Cloud in het datacenter in Groningen. Zo weet je zeker dat je altijd belangrijke e-mails, contacten en documenten kunt terughalen. Wat er ook gebeurt.

Advies gesprek?

Advies gesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn

ICT op maat