“Aan de slag!” Dat is het motto van werkleerbedrijf Empatec. Want als één van de grootste business-to-business werkgevers van Friesland, helpen zij mensen met afstand tot de arbeidsmarkt aan werk. Empatec brengt werkgevers en werknemers dichter bij elkaar. Maar om dat te realiseren hebben ze wel een goede telefonieoplossing nodig, want als werkleerbedrijf hebben zij enorm veel klantcontact. Alleen schortte het daar nog wat aan, hun oplossing was namelijk flink verouderd.
Dus moest er een upgrade komen en daar zochten ze een partner voor. En die partner, dat zijn wij! Want onze 3CX-oplossing sloot perfect aan bij de wensen van Empatec. Waarom het zo perfect aansluit? En hoe het gehele proces verliep? Daar vertelt hun coördinator organisatie en informatie Mario Koopmans alles over in dit interview.
Het gat dichten
Empatec is niet zomaar een werkleerbedrijf. Als één van de weinige werkleerbedrijven in Nederland bieden ze namelijk een baan aan hun ruim elfhonderd werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt.
Mario vertelt: “Empatec beschikt over veel verschillende sectoren, van een meubelfabriek en plantenkas tot een inpakafdeling. Op al deze afdelingen zijn mensen werkzaam die afstand tot de arbeidsmarkt ervaren. Dit zijn bijvoorbeeld mensen met een beperking, maar ook statushouders of mensen die een re-integratietraject doorlopen. Het werk dat zij doen is op een business-to-business level: veel bedrijven werken graag mee aan zo’n nobel doel.”
Dankbaar werk
Mario werkt al 23 jaar lang bij Empatec als coördinator organisatie en informatie. En nog iedere dag geniet hij van zijn werk. Hoe dat komt? “Het werk is interessant en de collega’s zijn gezellig. Daarbij is onze doelgroep erg leuk om mee te werken en zijn zij dankbaar dat wij ze deze kans bieden. Vaak denken mensen dat werk in de ICT saai is, maar niets is minder waar. Iedere dag is anders! Dat komt doordat er steeds weer nieuwe uitdagingen en nieuwe oplossingen komen. De ICT verandert snel en mijn werk dus ook. Die variatie, daar houd ik van.”
Snelle veranderingen
Die snelle veranderingen in de ICT zijn ook precies de reden dat Mario contact met ons zocht. “Omdat wij business-to-business werk leveren, hebben wij veel telefooncontact met bedrijven en natuurlijk ook met onze teamleads. Daarvoor hadden we eigen telefooncentrales, maar deze waren verouderd. Een aantal jaar geleden zetten we de centrale in Franeker al over naar een moderne cloudoplossing. Nu was het de beurt aan de centrale hier in Sneek.
Onze eis was wel dat de telefoontoestellen die we al hadden, gekoppeld konden worden aan de nieuwe oplossing. We namen daarom een externe consultant in de armen: hij onderzocht alle mogelijke oplossingen en leveranciers die aansloten op onze wensen en eisen. Accent kwam toen als beste uit de bus door hun goede prijs-kwaliteitverhouding.”
Daarom Accent
Moderniseren en automatiseren. Dat moest er gebeuren in de telefooncentrale van Empatec. “Tegenwoordig krijgen onze nieuwe werknemers een mobiel. Omdat we daar met de nieuwe oplossing op in wilden spelen, is deze niet één op één gelijk aan wat we hadden. Het werkt nu allemaal een stuk handiger.
Accent bood precies het pakket aan wat wij zochten: 3CX-telefonie. Ze leveren dit pakket vaker en weten dus precies hoe alles in elkaar steekt. Dat geeft vertrouwen! We zochten namelijk een partner die deze overstap zo goed mogelijk voor ons kon regelen. Die partner vonden we in Accent. Ook hoefden we niets meer te veranderen aan de oplossing die zij aanboden, het was precies wat we nodig hadden.”
Het gemak van 3CX
3CX is een flexibele cloudoplossing, die óók nog eens voordelig is. Maar het is niet alleen Empatecs financiële afdeling die de voordelen van deze oplossing ervaart. Mario vertelt: “Vooral onze receptie heeft het makkelijker tegenwoordig. Vroeger moesten ze een kiescode invoeren op het telefoontoestel om mensen door te verbinden. Nu kunnen ze gewoon zoeken op naam. Een stuk simpeler, dus.”
Een echte aanrader
“De implementatie van 3CX verliep soepel. Het was soms even wennen, maar Accent leidde het proces in goede banen. Ze weten wat wij willen en wat we nodig hebben. Het is echt een betrouwbare partner waarmee we verder kunnen. Er waren weinig problemen tijdens de omzetting naar 3CX. Was er wel een probleem? Dan losten ze dit snel op, zonder dat wij er last van hadden. Voor ons is Accent een echte aanrader.”
Kan jouw telefooncentrale ook wel een oppepper gebruiken op het gebied van modernisering en automatisering? En ben jij benieuwd of 3CX-telefonie ook dé oplossing is voor jou? Neem eens contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden!