Benjamin is onze ICT-professional en telefoniespecialist. Maar hij werkte niet altijd in de ICT. “Ik begon ooit in een elektronicazaak, in de retail. Ik verkocht wasmachines, printers, computers, noem het maar op”, vertelt hij. Uiteindelijk maakte hij de overstap naar ICT en telefonie. En daar zijn wij maar wat blij mee! Want Benjamin is een échte toevoeging aan ons team.
Hoe hij in de ICT en bij Accent terecht kwam? En wat hem bezighoudt buiten werktijd? Daarover vertelt hij alles in dit artikel.
“Wat betekent VoIP?”
Hij begon dus in de verkoop, maar uiteindelijk maakte hij de overstap naar de telefonie. “Ik was altijd al handig met elektronica en computers, maar telefonie was nieuw voor me. Toen ik mijn auto parkeerde voor mijn eerste sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf in deze branche, googelde ik nog snel wat VoIP betekende, haha. Ik werkte daar op de eerstelijns-supportdesk, waar ik telefoontjes aannam en mensen op weg hielp met hun telefonieproblemen.
In die rol groeide ik steeds verder door, tot ik uiteindelijk teamlead van de servicedesk was. Dat was leuk, maar ik miste het werken met techniek en het helpen van de eindgebruikers. Daarnaast vond ik het nadelig dat het zo’n groot bedrijf was: een organisatie verliest namelijk haar flexibiliteit wanneer ze groeit. Daarom ging ik op zoek naar iets nieuws en zo kwam ik terecht bij Accent”, vertelt Benjamin.
Op zijn plek in een familiebedrijf
Dat is inmiddels een halfjaar geleden: Benjamin werkt bij ons sinds eind 2022. Hoe hem dit bevalt? “Accent voelt als een familiebedrijf, dat vind ik leuk. Op mijn eerste werkdag wist iedereen dat ik zou komen en maakten ze allemaal een praatje met me. Je voelt je dan gelijk welkom! Het is ook een hele platte organisatie, waar je werkt in kleine teams. Ik voel me hier beter op mijn plek dan in een enorm groot bedrijf. Bij Accent is er namelijk meer ruimte voor creativiteit en initiatieven vanuit werknemers.”
De puzzel oplossen
Het mooiste aan zijn werk hier? Voor Benjamin is dat het oplossen van de puzzel. “Mensen komen naar je toe met een probleem: ‘X of Y werkt niet goed’. En het is aan mij om dat op te lossen. En daarvoor kan ik de meest uitgebreide ICT-oplossing bouwen, maar als het niet bij de klant past, hebben ze er niks aan.
Het is dus iedere keer weer een puzzel om de beste oplossing te realiseren die past bij de wensen én eisen van de eindgebruiker. Het is een samenspel. En pas als zij er tevreden mee zijn, haal ik er voldoening uit”, vertelt hij.
Kansen en uitdagingen
“Sinds ik bij Accent werk ga ik vaak naar mijn klanten toe om een nieuw telefoniesysteem uit te rollen, of hen te trainen in het gebruik hiervan. Dat laatste is soms nog best een uitdaging, vooral wanneer het medewerkers van een wat oudere generatie betreft.
Een andere uitdaging is de techniek; systemen moeten namelijk op elkaar aansluiten. De laatste jaren zijn we steeds bewuster van cybersecurity. En dat is goed, maar er zit ook een keerzijde aan. Want wanneer we alles dichttimmeren, wordt het steeds lastiger om systemen met elkaar te koppelen. Hoe we dat oplossen, is een vraagstuk waarin ik me graag vastbijt.”
Een familieman in hart en nieren
Tijdens werktijd stort Benjamin zich dus graag op al deze kansen, uitdagingen en puzzels. Maar wat houdt hem bezig buiten werktijd? “Mijn vrije tijd breng ik voornamelijk door met mijn gezin. Mijn vrouw en ik hebben drie kinderen: een zoon en twee dochters. In het weekend sta ik ze geregeld aan te moedigen tijdens hun voetbal-, schaats- of badmintonwedstrijden.
Op een dag zónder wedstrijden gaan we dan vaak wat leuks doen, met familie of samen met mijn vrouw. Verder steek ik thuis graag de handen uit de mouwen of ga ik zelf voetballen met vrienden en oud-collega’s.”
Neem contact op
Heb jij nou zo’n telefoniepuzzel voor Benjamin? Neem dan zeker eens contact met ons op. We denken graag mee over de beste oplossing voor jou!