Gewoon Kris

28-11-2022

Een echte liefhebber in de Telecom en ICT, dat is Kris Huizenga. Al dertien jaar werkt hij in deze branche en sinds anderhalf jaar versterkt hij ons Accent-team als commercieel consultant. Van MKB tot corporate ondernemingen – ben jij verantwoordelijk voor de Telecom en ICT binnen jouw organisatie? Dan is de kans groot dat jij Kris regelmatig aan de telefoon hebt. Het is dus de hoogste tijd om Kris even voor te stellen! 

Met de paplepel ingegoten

Zijn interesse in de Telecom en ICT stamt al uit Kris’ kindertijd. Zijn vader werkte voor KPN en was enorm geïnteresseerd in telefonie en techniek. Zijn enthousiasme hiervoor droeg hij over aan Kris. 

Kris vertelt: “Het is er echt met de paplepel ingegoten. Door het werk van mijn vader kreeg ik altijd al veel mee van Telecom en ICT. Zo hadden wij bijvoorbeeld direct de eerste gsm toen deze op de markt kwam. Mateloos interessant vond ik dat.  

Ook toen ik mijn eerste computer kreeg, of toen de eerste wifi-netwerken ontwikkeld werden, vond ik het leuk om hiermee bezig te zijn. Toch heb ik een opleiding gekozen in een totaal andere richting: HBO-communicatie. Maar de interesse in Telecom en ICT bleef altijd bij me. Uiteindelijk schoolde ik mezelf om door het volgen van cursussen, modules en trainingen om in de Telecom en ICT-branche te werken. Die trainingen volg ik nog steeds trouwens. Zo blijf ik mezelf verder doorontwikkelen.” 

Perfecte balans

Kris is geboren en getogen in Leeuwarden, maar pendelt regelmatig naar klanten in de Randstad. “Ik houd van de hectiek van de randstad, maar geniet pas écht van het rustige Friesland. Heerlijk is het om na een dag hard werken de afsluitdijk of polder in het zicht te hebben, op weg terug naar het noorden. Het is alsof je een oase van rust inrijdt.” 

Sinds zijn overstap naar Accent, inmiddels anderhalf jaar geleden, heeft Kris zijn perfecte balans gevonden. “Mijn persoonlijke doel is om precies zó door te gaan. Ik ben blij met hoe het gaat. Op mijn werk wil ik mezelf blijven ontwikkelen, blijven prikkelen. Ik heb daarvoor een goed evenwicht gevonden: ik werk nu 32 uur per week. Zo heb ik naast mijn werk genoeg tijd over voor mijn gezin en mijn hobby’s. 

Ik sport graag – tenniscompetities, hardlopen, maar ik ben ook een echte klusser. Op het moment ben ik bijvoorbeeld bezig met onze zolder. Wij, mijn vrouw, mijn twee kinderen en ik, wonen in een nieuwbouwhuis in Leeuwarden. De zolder was casco en dus onbenut; een mooie kans om hier een gave indeling van te maken. Zulke klusprojecten vind ik erg leuk, ze geven me de kans mijn hoofd leeg te maken.” 

Klantcontact op nummer 1

Het leukste aan zijn werk? Dat vindt hij het klantcontact. Het samen sparren om tot een mooie oplossing te komen, voor én met zijn klanten – dát is het doel wat Kris elke dag voor ogen heeft. En om dit te realiseren staat hij in nauw contact met zijn klanten.  

“Ik werk met veel diverse klanten. Van MKB tot corporate ondernemingen, ik spreek op een dag veel verschillende bedrijven. Musea, zorginstellingen – het is een goede mix. Dat maakt het leuk en lekker divers.  

Het klantcontact dat Kris onderhoudt is continu passen en meten. “Bedrijven veranderen en daarmee verandert ook de wens van de klant. Ook kunnen oplossingen verouderen of doorontwikkelen. Het is mijn taak om te blijven evalueren: sluit deze oplossing nog aan, of kan dit beter?”  

Eerlijkheid, vrijheid en vertrouwen

Hoe Kris de bedrijfscultuur van Accent omschrijft? Eerlijkheid, vrijheid en vertrouwen – dat is de basis van Accent. Wat hij zo fijn vindt aan het bedrijf is dat het een platte en nuchtere organisatie is. Kris legt uit: “Iedereen is gelijk, er is weinig hiërarchie in het bedrijf. Door deze platte bedrijfscultuur kunnen we heel efficiënt werken en gemakkelijk overleggen met elkaar. We zetten samen de schouders onder uitdagingen en komen op die manier tot mooie oplossingen.” 

Houd jij ook van het oplossen van ICT-vraagstukken? En word jij, net als Kris, blij van het onderhouden van klantcontact? Bekijk dan eens onze vacatures.  

Meer nieuws

Schouwburg De Harmonie
Stadsschouwburg De Harmonie: “Accent geeft kleur aan onze programmering”
Servicedesk Medewerker en ICT Specialist Maikel de Valk
Gewoon Maikel
Directeur Eduard Vrieling
Terugkijken en vooruitblikken met Eduard Vrieling
veilige online werkomgeving
Geef hackers geen kans met deze tips
Gewoon Wendy
Gewoon Wendy
Adviesgesprek?

Adviesgesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn