Gewoon Marijn

22-03-2021

Altijd en overal met elkaar communiceren is de afgelopen jaren een basisbehoefte geworden. Zowel privé als zakelijk willen we altijd zo goed mogelijk bereikbaar zijn en dus altijd een telefoon bij de hand hebben. Maar wat is hier nu eigenlijk voor nodig en wat zijn de mogelijkheden? We gingen in gesprek met ICT-Specialist Marijn Paques en vroegen naar zijn kijk op de wereld van ICT en telefonie.

Passie voor computers en ICT
Marijn werkt inmiddels ruim drie jaar bij Accent als ICT-Specialist. Marijn: “In 1999 liep ik stage bij Accent vanuit mijn opleiding MTS Elektrotechniek. Destijds leverden we voornamelijk hardware, zoals toetsenborden, beeldschermen en printers. Voor computers bestelden we onderdelen waarmee we deze zelf bouwden! Zo ontwikkelde ik als stageopdracht een cd-rom waarmee het besturingssysteem Windows automatisch werd geïnstalleerd op de computer.

Deze innovatie gebruikten we jaren daarna nog en daar ben ik nog steeds trots op. Sowieso was Accent een mooie opdrachtgever: terwijl veel ICT-Specialisten lang bleven hangen in hardware, leverde Accent al snel ook software en IT-diensten vanuit ons datacenter. We lopen voorop in de regio en zijn erg betrokken bij onze omgeving en medewerkers. De sponsorshirts vliegen je hier om de oren, één daarvan draag ik mooi tijdens het kitesurfen wat ik graag in mijn vrije tijd doe! ”

ICT moet het werk makkelijker maken, niet lastiger
Na zijn stageopdracht studeerde Marijn nog even door en werkte hij acht jaar bij Philips. Maar met een grote passie voor computers en ICT kwam hij toch weer terug bij Accent. Marijn: “Als ICT-Specialist focus ik mij voornamelijk op telefonie. Samen met een paar collega’s ben ik verantwoordelijk voor alles wat daarmee te maken heeft. Denk hierbij aan het aansluiten en op maat inrichten van de telefonie en het oppakken van eventuele storingen.

Daarnaast ben ik sinds twee jaar ook het vaste aanspreekpunt voor een grote zorgorganisatie. Bij hen verzorgde ik de migratie naar een online SharePoint-omgeving en sindsdien sta ik klaar voor 4.500 medewerkers die vragen hebben. Ik ben trots dat ik hen kan helpen met een werkbare situatie zonder frustraties. Dat vind ik het allerbelangrijkste: een brug leggen tussen de techniek en de praktijk en ervoor zorgen dat medewerkers zich niet druk hoeven te maken om de benodigde ICT.”

Telefonie op maat
Steeds meer organisaties stappen af van traditionele telefoonnetwerken, waardoor analoge lijnen langzaam verdwijnen. Marijn: “Op basis van de persoonlijke wensen maak ik een duidelijk telefonieplan, met daarin onder meer een gedegen nummerplan. Welke medewerkers moeten telefonisch bereikbaar zijn en wanneer? Zijn zij direct verkiesbaar of liever via één centraal nummer? En zijn ingerichte voicemails of telefoniegroepen wenselijk?

Alle aspecten neem ik met de klant door, zodat de telefonieoplossing naadloos aansluit op de gewenste werkwijze. Elke oplossing wordt dus op maat gemaakt. En natuurlijk adviseren wij zo goed mogelijk: voor huisartsen is Xelion VolP telefonie bijvoorbeeld vaak erg geschikt, omdat dit goed werkt voor complexe werkschema’s waarin verschillende medewerkers in verschillende tijdvakken beschikbaar moeten zijn.

Bij andere klanten past 3CX VolP telefonie misschien beter. 3CX heeft bijvoorbeeld met zijn belapplicatie op de computer en smartphone app een voorsprong op de concurrentie. En naast deze twee VoIP-oplossingen bieden we nog allerlei andere telefoniemogelijkheden. We werken niet met ‘heilige huisjes’, maar adviseren altijd op basis van de wensen.

Meer mogelijk dan je denkt
Telefooncentrales van vroeger hadden slechts beperkte capaciteit. Maar nu alles software is geworden, zijn er talloze functies beschikbaar. Marijn: “Vaak weten klanten half niet wat er allemaal mogelijk is op het gebied van telefonie. Een mooi voorbeeld is de functie ‘intelligente schakelingen’, waarbij in eerste instantie alleen de telefoon afgaat van de persoon die die dag het minst heeft gebeld. Hierdoor wordt het werk eerlijk verdeeld en deze functie is standaard aan boord. Ik kijk ernaar uit om steeds meer ondernemers op de mogelijkheden te attenderen die voor meer gemak of efficiëntie in het werk zorgen!”

Benieuwd naar onze telefonieoplossingen? Neem gerust contact met ons op.

Meer nieuws

Gewoon Remand over cybersecurity
Gewoon Remand
Gewoon Josef
Musical The Wiz
Musical The Wiz
Accent collega en Service Manager Enne Buikema.
Gewoon Enne
Michelle Wong: onze collega én Microsoft Most Valuable Professional.
Gewoon Michelle
Advies gesprek?

Advies gesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn