Gewoon Onno

30-03-2022

Die ene persoon die áltijd wordt ingeschakeld bij ICT-problemen: in elke familie is wel iemand de pineut. Alhoewel, zo voelt collega en binnendienst medewerker Onno Algra zich gelukkig niet. Hij beantwoordt technische vragen van zijn oom, zus, oma en neef met liefde. Sterker nog: hij maakte van die hobby zijn werk en deed dit ook nog eens bij ons! Hierover vertelt hij maar al te graag… 

Digitaal inwerken

Op afstand ingewerkt worden door je nieuwe werkgever is na verschillende lockdowns voor velen herkenbaar. Zo ook voor Onno. In maart 2020 mochten wij hem digitaal verwelkomen binnen ons bedrijf. Onno: “De eerste twee weken mocht ik gelukkig nog wel even de sfeer op kantoor proeven. Hierna gebeurde alles vanuit huis, maar ook dat verliep soepel. Accent regelde voor alle klanten dat zij van de ene op de andere dag konden thuiswerken, dus intern was dit natuurlijk ook zo geregeld. 

Op een gegeven moment veranderde dit vanzelf weer en ontmoette ik mijn collega’s opnieuw in levende lijven. Maar wat ook veranderde, was mijn functie. Ik begon namelijk op de servicedesk, maar binnen enkele maanden werd al duidelijk dat de commerciële kant mij toch het beste ligt.” 

Techniek en verkoop

“In eerste instantie koos ik er bewust voor om meer de techniek in te duiken, met een rol als supportmedewerker. Ik wilde eigenlijk altijd al de richting van ICT op. Op jonge leeftijd was ik veel in de weer met computers en voor mijn hele familie ben ik hét aanspreekpunt voor technische vragen. Bij een andere werkgever verkocht ik overigens IT-systemen in de detailhandel, dus ik had zeker al wat ervaring voordat ik bij Accent begon. 

Maar dagelijks vele klanten helpen met zeer specifieke vragen rondom de ICT-dienstverlening, gaat echt wel een stukje verder. Dus ik besloot met mijn verkoopverleden over te stappen naar de commerciële binnendienst, één kantoorverdieping lager. In de toekomst wil ik mij misschien alsnog verder specialiseren in de techniek. Accent biedt gelukkig genoeg opties voor persoonlijke ontwikkeling, dus die mogelijkheid is er zeker.” 

Snel schakelen

“Natuurlijk heb ik in mijn huidige functie alsnog veel met het technische gedeelte van ICT te maken. Maar ik ben ook verantwoordelijk voor de orderverwerking en projectplanning. Zo zorg ik dat de nauwkeurig uitgekozen ICT-oplossingen daadwerkelijk geïmplementeerd worden. 

Daarnaast houd ik mij ook bezig met KPN Mobiel. Accent is natuurlijk KPN ÉÉN Excellence Business Partner en dit groeit steeds verder. In de detailhandel verkocht ik ook IT-hardware en nu zorg ik ervoor dat alles goed wordt geregeld: mobiele contracten, simkaarten, verbindingen en het contact met leveranciers. Dit betekent vooral snel schakelen en goed luisteren naar de klantbehoeften.” 

Gewoon gemoedelijk

Onno vertelt dat het hem voldoening geeft om een klant blij te maken met een bestelling of oplossing. “Ik vind het heerlijk als een implementatietraject precies zo gaat zoals de klant verwacht. Dit maakt mij trots. En ons klantenbestand wordt alleen maar groter, dus er is altijd genoeg werk voor nog meer voldoening! 

Überhaupt is de werksfeer erg goed. Accent is een hecht bedrijf, ook als je thuiswerkt heb je veel contact met collega’s. Iedereen kent elkaar en er worden regelmatig leuke dingen georganiseerd. Tegelijkertijd ben je helemaal vrij of je hieraan wel of niet deelneemt, niets is verplicht. Gewoon gemoedelijk. Er is ook totaal geen sprake van hiërarchie, we staan allemaal op één lijn en je hebt net zo goed een leuk praatje met je team als met een directielid. 

Lekker nuchter, echt Fries. Ik ben zelf geboren en getogen in Sneek, dus die instelling ligt mij wel. Tegelijkertijd heb ik genoeg collega’s die niet uit Friesland komen en dit ook erg waarderen. Als ik niet met hen aan het werk ben, luister ik graag naar muziek en beoefen ik pool/snooker en speel ik af en toe weer competitie als zich dat weer toelaat.” 

Solliciteren?

Heb jij ook zin om bij een nuchter én hecht ICT-bedrijf aan de slag te gaan? Binnen de commerciële binnendienst, de servicedesk of juist een andere richting? Aarzel dan niet om gewoon even contact op te nemen! 

Meer nieuws

Gewoon Joost: ICT Specialist Accent
Gewoon Joost
Investeerder Egeria verenigt Accent en Arcus IT
Investeerder Egeria verenigt Accent en Arcus IT
scène uit MUZT-theatervoorstelling
Live vanuit Sneek: MUZT-musicalsterren Nynke en Lars
Gewoon Sandra
Gewoon Raoul: Accent collega en ICT-specialist.
Gewoon Raoul
Adviesgesprek?

Adviesgesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn