Gewoon Patrick

20-09-2022

Hij verhuisde van Limburg naar Friesland en verruilde begin 2022 zijn baan als ICT-specialist op een middelbare school voor een functie bij Accent. Patrick Vossen werkt twee dagen per week voor onze servicedesk en optimaliseert de rest van zijn werktijd onze bedrijfsprocessen. We zijn heel blij met hoe hij deze dubbele uitdaging aangaat! Hoog tijd om hem aan je voor te stellen. 

Patrick werkte ooit als verkoper van auto-onderdelen. ‘’Ik stond in de winkel en bracht de onderdelen naar garages. Maar als er een pc-storing was, loste ik dat vaak op. Mijn toenmalige manager zei op een gegeven moment: ‘Waarom ga jij eigenlijk niet de ICT in?’ Niet veel later volgde ik een avondopleiding systeem- en netwerkbeheer en werd ICT-specialist op een middelbare school.’’ 

Wat voor Patrick het grootste verschil is met zijn vorige baan? ‘’Het aantal klanten. Op een school is het ICT-beleid eenduidig. Maar bij Accent werken we voor zo’n 350 verschillende bedrijven die allemaal hun eigen processen hebben. Het is een leuke uitdaging om al die wensen in kaart te brengen en te vervullen.’’ 

Processen stroomlijnen 

En dat is ook precies waarbij Patricks expertise van pas komt. ‘’Ik kom vanuit een organisatie waar alles heel strak te regelen was. Bij een bedrijf met meerdere klanten werkt dat anders, maar ook dan kun je processen stroomlijnen.’’ Hoe dat er concreet uitziet? ‘’TopDesk is ons registratiesysteem. Ik ga dat zo inrichten dat het ook toegankelijk wordt voor klanten. Zij kunnen aan de voorkant van het portaal hun wensen, informatieverzoeken of storingen doorgeven en die komen bij ons aan de achterkant direct bij de juiste afdeling terecht.’’ 

De komende tijd gaat Patrick ook aan de slag met het optimaliseren van onze database met klantgegevens. ‘’Informatie van klanten efficiënt registreren zorgt ervoor dat we ze nog beter van dienst kunnen zijn. Daarin blijven we onszelf steeds verbeteren.’’ 

Patrick weet precies wat daarbij goed werkt, want hij is zelf ook twee dagen per week servicedeskmedewerker. ‘’Klanten vragen bijvoorbeeld hulp bij een wachtwoordreset of bij het terugtoveren van een document dat ze per ongeluk verwijderden. Bij de meeste telefoontjes kijk ik op afstand mee. Ik vraag of ze kunnen reproduceren wat er misging, zodat ik zie wat hun normale werkwijze is.’’ 

Altijd een oplossing

De meeste vragen zijn zo op te lossen. ‘’Soms is het nodig het met onze tweedelijns servicedesk te bespreken. Wanneer een antwoord meer tijd kost en klanten niet direct verder kunnen werken, zetten we vrijwel altijd een tijdelijke oplossing in.’’ 

Het meest geniet Patrick van zijn werk als hij zich ergens in kan vastbijten. ‘’Als ik collega’s hoor klagen over iets dat niet werkt, vind ik het leuk om dat aan te pakken en daarmee ruis op een afdeling weg te nemen.’’ 

Hoewel er veel veranderde, kan Patrick wel wennen aan zijn baan bij Accent. ‘’Dit werk is 180 graden anders dan mijn vorige baan. Ik ben gewend om te werken met meerdere afdelingen. Hier weet je elkaar te vinden en kun je snel schakelen. Ook is de organisatie platter, waardoor knopen sneller doorgehakt worden.’’ 

Minder gejaagd

Ook het leven in Friesland bevalt goed. Hij woont samen met zijn vriendin in Drachten. ‘’Zij heeft drie kinderen die om de week bij ons zijn.’’ Een fijne plek om te wonen, vindt Patrick. ‘’Het relaxte aan Friesland is dat het zo lekker wijds is. Het is minder gejaagd en minder druk. Eerder reed ik elke dag naar Eindhoven. Ik ging van vijftien naar twee stoplichten.’’ 

En de omgeving leent zich uitstekend voor zijn hobby’s. ‘’Ik houd van hardlopen en wandelen. Daarnaast ben ik veel bezig met dronefotografie. Natuur, sport, architectuur, ik fotografeer van alles.’’ De prachtige foto’s van Patrick bekijken doe je hier!

Houd jij er ook van om complexe ICT-vraagstukken op te lossen? Bekijk onze vacatures

Meer nieuws

Gewoon Benjamin
Gewoon Benjamin
Dit wist je nog niet over een glasvezelverbinding!
Gewoon Sander
Gewoon Sander
Empatec
Schouwburg De Harmonie
Stadsschouwburg De Harmonie: “Accent geeft kleur aan onze programmering”
Adviesgesprek?

Adviesgesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn