Gewoon Rick

28-06-2021

Als welbespraakte Brabander ruilde ICT-specialist Rick van Oosterhout het zuidelijke leven in voor het nuchtere Friesland. Inmiddels mogen wij hem al ruim één jaar ‘collega’ noemen en heeft hij zich volledig gespecialiseerd in de wereld van telefonie. Hoe hij dit ervaart en waarom hij in de avonden het liefst van het boerenleven geniet? Dat vertelt hij je hier!

Van Brabander naar hobbyboer

Sinds april 2020 werkt Rick bij Accent als ICT-specialist en VoIP-Engineer. Rick: “Als echte Brabander verliet ik het zuiden des lands en verhuisde ik naar het noordelijke Fryslân. Een behoorlijke stap, maar ik zag het wel zitten om mijn vertrouwde omgeving in te ruilen voor iets nieuws. En dat kreeg ik. Mijn zoektocht naar een woning begon op Airbnb, waar ik een houten blokhut vond, midden op een weiland van een melkveeboerderij. Hoe Fries wil je het hebben?

Prachtig vond ik het. Inmiddels heb ik ruim één maand een eigen huisje, maar in de avonden sta ik nog steeds te melken bij de boer waar ik een jaar lang woonde. Nooit eerder was ik op een boerderij geweest, maar nu begeleid ik zelfs bevallingen van koeien én heb ik een tractor-rijbewijs!” 

Friezen zeggen wat ze denken

De rust en de openheid van haar inwoners vindt Rick het mooiste aan Friesland. “Er zijn weinig vergelijkbare plekken in Nederland. De omgeving is prachtig en de mensen zijn geweldig. Ik dacht dat Brabanders direct waren, maar Friezen zeggen pas écht wat ze denken. Heerlijk!

Ook het werk bij Accent bevalt mij erg goed. De sfeer is gezellig informeel en tegelijkertijd merk je continu dat collega’s verstand van zaken hebben. Iedereen is specialist en er is altijd ruimte voor nieuwe uitdagingen.”

De wereld van VolP telefonie

Rick is specialist op het gebied van telefonie. “Ik adviseer klanten over efficiënte telefonie, bouw de centrales en zorg ervoor dat zij precies weten hoe alles werkt. Eigenlijk verzorg ik het telefonietraject van begin tot eind. Die afwisseling vind ik het leukste aan mijn werk: de ene dag ben ik druk met het toevoegen van gebruikers aan centrales, de andere dag ben ik op locatie bij een klant en wéér een ander moment verbreed ik mijn kennis over een bepaald telefoniesysteem. 

Het mooie bij Accent is dat wij verschillende oplossingen bieden aan onze klanten. We kijken naar de manier waarop de klant wil communiceren en maken in overleg de juiste keuze. Beperkingen kennen we niet, de oplossing hebben we altijd in huis. Dit kan 3CX, Teams, Xelion of KPN ÉÉN telefonie zijn. Dat laatste heb ik grotendeels geïntroduceerd binnen het bedrijf. KPN ÉÉN is een oplossing voor telefoniecommunicatie waarmee medewerkers altijd en overal kunnen samenwerken. Vanaf elk apparaat en tegen een vast bedrag per medewerker per maand.”

Interessant voor grote namen én de bakker om de hoek

Het mooie aan KPN ÉÉN is dat het modulair is opgebouwd. “Dit betekent dat je alleen betaalt voor de onderdelen die je daadwerkelijk nodig hebt. Gebruikt jouw organisatie bijvoorbeeld geen telefonische wachtrij? Dan schaf je dat onderdeel gewoon niet aan. Wil je wel een keuzemenu? Dan is dit onderdeel binnen no time ingebouwd. Dit maakt KPN ÉÉN interessant voor elke bedrijfsgrootte: van een overheidsinstelling tot de bakker om de hoek.”

KPN ÉÉN voordelen

Maar er zitten nog veel meer voordelen aan telefonie via KPN ÉÉN. “Zo kun je bijvoorbeeld ook VaMo bellen. Dit staat voor ‘vast mobiel integratie’ en houdt in dat telefoonverkeer dat binnenkomt via een vast telefoonnummer, ook op elk gewenst moment op je mobiele nummer overgaat. In dat geval zijn al je medewerkers altijd goed bereikbaar, waar ze ook zijn. Daarnaast kun je vanaf je mobiel bellen, terwijl het vaste bedrijfstelefoonnummer in het scherm van de ontvanger verschijnt. Dit stel je gemakkelijk in via de app van KPN ÉÉN.

Een ander voordeel is dat je bij KPN ÉÉN gewoon kunt bellen zoals je gewend bent, hier heb je geen app voor nodig. Daarnaast is het netwerk van KPN ontzettend stabiel en veilig. Het is fijn voor klanten als we dit kunnen garanderen.”

Benieuwd of de telefonie van KPN ÉÉN past binnen jouw organisatie? Neem gerust contact met ons op, als KPN ÉÉN Excellence Business Partner adviseren we je graag.

ICT-specialist Rick en zijn boerenleven.

Meer nieuws

Gewoon Josef
Musical The Wiz
Musical The Wiz
Accent collega en Service Manager Enne Buikema.
Gewoon Enne
Michelle Wong: onze collega én Microsoft Most Valuable Professional.
Gewoon Michelle
Jan Stuve, oprichter van Connecting Hands: zorginstelling en opdrachtgever Accent.
Connecting Hands
Advies gesprek?

Advies gesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn