GGZ Friesland bevond zich in een Office 365 migratietraject en onderzocht hierbij SharePoint ter vervanging van hun fileserver. Eén van de eisen hierbij was eenvoudig toegang tot documenten. Daarom kozen ze uiteindelijk voor MijnDesktop.Online van Accent bovenop SharePoint en OneDrive for Business voor het zelfstandig werken met documenten en zorgvuldige overdracht van patiëntengegevens.

De kracht van Sharepoint met vereenvoudigd gebruik
Geerianne Vos, Teamleider IT Operations en Helpdesk bij GGZ Friesland: “De toegang tot documentatie is cruciaal voor onze medewerkers. We onderzochten eerst het gebruik van SharePoint online & OneDrive for Business. Hier kwamen zoveel gebruikersvragen naar voren dat wij het risico niet wilde nemen om volledig te migreren. Onze IT-dienstverlener Accent plaatste vervolgens met MijnDesktop.Online een intuïtieve interface over SharePoint. MijnDesktop.Online brengt de vereenvoudiging die SharePoint nodig heeft om op grote schaal ingezet te worden. De kracht van SharePoint wordt hierdoor versterkt en het gebruik vereenvoudigd. Bij nieuwe gebruikerstesten voor MijnDesktop.Online bleek het aantal vragen een stuk lager. Inmiddels zijn alle 2.000+ medewerkers over naar deze nieuwe documentoplossing. We hebben daarnaast een kostenreductie gerealiseerd door de overgang van fileservers naar SharePoint & OneDrive for Business en de MijnDesktop.Online documenten app.”

Stap-voor-stap migratietrajecten
Wim Behage, directeur Accent: “De meeste mensen kijken op tegen grote migratietrajecten. Ons advies is om klein te starten en stap-voor-stap uit te bouwen. Zo is GGZ Friesland gestart met MijnDesktop.Online zodat mensen documenten makkelijker kunnen vinden en er geen spoor aan documenten achter blijft op devices. Veel GGZ-instellingen maken nog gebruik van remote applicaties via Citrix. Het lijkt ons een goede vervolgstap om deze applicaties ook binnen deze nieuwe documentoplossing aan te bieden. Hierdoor voeg je alle portals samen en kunnen mensen met één keer inloggen alle applicaties bereiken vanuit één centrale werkplek op elk device, zonder hiervoor iets te hoeven installeren.”

Over MijnDesktop.Online
Accent heeft de complete werkplek Workspace 365 ingericht als MijnDesktop.Online voor volledige controle over uw documenten, mail en bedrijfsprocessen vanuit één centrale plek in uw browser.

Door zowel web-, lokale- en hosted (Citrix/RDP) applicaties aan te bieden in een enkele werkplek vereenvoudigt u de toegang tot applicaties en informatie. Zo voorkomt u dat mensen meerdere portalen nodig hebben en krijgen ze in één klik toegang tot web & remote apps, zonder opnieuw in te loggen of een cliënt te installeren.

Meer weten over MijnDesktop.Online of wilt u advies over uw migratietraject? Neem gerust contact met ons op!

Deel dit bericht:Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter