De vaste traditionele telefoonlijn via ISDN stopt. Wees gerust, u heeft nog even de tijd om (indien nodig) een alternatief te kiezen, want per 1 september 2019 valt het doek pas definitief. Het alternatief – online telefonie – brengt uw onderneming alleen maar voordelen zoals schaalbaarheid én kostenbesparing. Waarom deze veranderingen en wat zijn nog meer de voordelen? Wij vertellen het u graag.
Van ISDN naar VoIP
Eerst was er analoge telefonie. In 1984 kwam ISDN en ontstond de mogelijkheid om vanuit meerdere telefoonnummers te bellen. Vandaag de dag is dat de standaard en willen we graag snel, altijd én overal bellen. En als het kan ook nog eens digitaal. De oplossing is Voice over Internet Protocol en steeds meer bedrijven kiezen hiervoor. Zakelijk VoIP bellen neemt zelfs met 30% per jaar toe!
Alternatieven analoge apparatuur
Mede daarom heeft KPN gekozen om haar diensten te moderniseren en ISDN grotendeels uit te faseren. In sommige gevallen zijn er alternatieven om de huidige centrale te behouden – bijvoorbeeld met behulp van een converter – en dit wordt per klant beoordeeld. Vodafone One Fixed is zo’n een optie, maar ook KPN ontwikkelt initiatieven om analoge apparatuur te behouden. Soms is dat namelijk noodzakelijk, bijvoorbeeld voor een machinefabriek die analoge apparatuur middels converters in de lucht houdt.
Wat betekent deze verandering voor mij?
Belt u nog via een ISDN verbinding? Dan is het verstandig om alvast na te denken of u een alternatief nodig heeft. Is het antwoord ja, dan is VoIP een goede keuze. Stapt u over? Dan merken uw klanten hier niets van. U behoudt gewoon uw eigen nummers en blijft tijdens de overstap bereikbaar. De centrale gaat in de Cloud en u belt direct via het internet. Het gebruik van voicemail, chat, e-mail of een videoconference bundelt u met VoIP eenvoudig. Gebruiksvriendelijk voor iedereen én u profiteert direct van de vele voordelen!
Wij zetten de vele voordelen van VoIP op een rij
Met VoIP bent u klaar voor de toekomst en deze verandering biedt u alleen maar voordelen!
• De telefooncentrale staat veilig in de Cloud.
• U krijgt nog meer mogelijkheden en functionaliteiten.
• VoIP is schaalbaar én flexibel. Gaat u verhuizen of groeit uw organisatie? VoIP schaalt gemakkelijk met uw organisatie mee.
• VoIP kent geen grenzen, nationale en internationale vestigingen koppelt u gemakkelijk.
• U en uw medewerkers zijn met VoIP altijd en overal – professioneel – bereikbaar, want met VoIP belt iedereen gemakkelijk via het bedrijfsnummer.
• U bespaart kosten, want u heeft niet meer te maken met dure onderhoudskosten of een investering in een telefooncentrale én de belkosten zijn lager omdat u via het internet belt.
• Uw onderneming is klaar voor de toekomst!
U heeft nog even de tijd, maar wilt u nu al van de vele voordelen van VoIP profiteren? Stap dan over of neem vrijblijvend contact met ons op. Wilt u weten of u uw centrale kunt behouden? Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden voor uw onderneming.