Klantverhaal De Voedselbank

19-05-2017

De Voedselbank Leeuwarden is een burgerinitiatief dat wordt gerund door ongeveer 70 gemotiveerde vrijwilligers. De Voedselbank verstrekt levensmiddelen aan mensen die het financieel zo moeilijk hebben, dat ze de eindjes even niet meer goed aan elkaar kunnen knopen. Toen het aantal klanten steeg, was het tijd voor een verandering in ICT. Accent Automatisering besloot te helpen en zet zich belangeloos in.

Afhankelijkheid van ICT

Harry Lamberts, de Voedselbank: “De Voedselbank bestaat al 10 jaar. Eerst was het allemaal nog prima te doen, maar toen het aantal klanten boven de 400 kwam werd het tijd om te gaan werken met een digitale database. Daar was een ICT omgeving voor nodig, die destijds is opgezet door een aantal actieve vrijwilligers. Zij hadden zelf uiteraard ook hun eigen werkzaamheden, dus het was begrijpelijk genoeg niet altijd mogelijk om direct voor ons in te springen wanneer er een storing was. Toch waren we hier steeds meer afhankelijk van. Daarom zijn we in contact gekomen met Accent.”

Accent Werkplek Online

Albert Jonkman, Accent: “Bij Accent hebben we naast een commercieel belang ook een maatschappelijk belang. We hebben de Voedselbank daarom aangeboden om ze te sponsoren in de vorm van ICT diensten. Het doel hiervan is dat alle vrijwilligers ongestoord en zorgeloos kunnen werken. We hebben hiervoor gekozen voor een bewezen Accent oplossing. Met de Accent Werkplek Online kunnen zij hun CRM pakket goed benaderen, bestanden bewerken en de e-mail gebruiken. Door onze ISO27001 certificering wordt de veiligheid van het opslaan van informatie gewaarborgd, wat belangrijk is omdat de Voedselbank te maken heeft met persoonsgevoelige informatie. Daarnaast was het ook slim om de hardware te updaten, ook met oog op inbraken die in de buurt plaatsvonden. We hebben “domme” terminals neergezet, waar niemand iets mee kan behalve inloggen op een online werkomgeving. Daarnaast hebben we een Hosted telefonie oplossing van Ziggo geregeld. ”

Harry Lamberts: “We zijn heel blij met de samenwerking met Accent. Zij monitoren proactief onze verbindingen en aanwezige netwerkapparatuur. Als we bellen met vragen of problemen, dan wordt er direct werk van gemaakt. Het fijne is dat zij altijd bereikbaar zijn tijdens onze openingstijden. Ze kunnen veel op afstand regelen en als dat niet mogelijk is, dan komt er een monteur bij ons langs. Deze service bevalt ons heel erg goed!”

Wilt u meer weten over onze samenwerking met de Voedselbank? Neem gerust contact met ons op!

Meer nieuws

Gewoon Josef
Musical The Wiz
Musical The Wiz
Accent collega en Service Manager Enne Buikema.
Gewoon Enne
Michelle Wong: onze collega én Microsoft Most Valuable Professional.
Gewoon Michelle
Jan Stuve, oprichter van Connecting Hands: zorginstelling en opdrachtgever Accent.
Connecting Hands
Advies gesprek?

Advies gesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn