Koninklijke Damstra Installatietechniek is specialist in alle aspecten van de installatietechniek. Ze hebben ruime ervaring en expertise opgebouwd door de realisatie van diverse grote én kleinere projecten. Bij Damstra gaat het niet alleen om kwaliteit (dat is zelfs een voorwaarde!), maar ook om innovatief denken, energiebesparing en zekerheid. Meedenken met de klant, nauw overleg en een goede inventarisatie van de eisen van de opdrachtgevers zijn van groot belang. En dát is wat ze ook in hun partners zoeken.

Symen Damstra, mede-eigenaar Koninklijke Damstra Installatietechniek: “Voordat Accent Automatisering onze ICT-partner werd, hadden wij minder grip op onze ICT. Wij hadden alles op een lokale omgeving staan en werkten met een vast bedrag per maand. Daardoor hadden we geen zicht op wáár de kosten nou precies inzaten. Sinds onze samenwerking met Accent is daar verandering in gekomen.”

Van lokaal naar de Cloud

Wim Behage, Accent: “Voor Damstra hebben we als eerste het lokale netwerk opgepakt. Deze was destijds nog niet afgeschreven en daarom hebben we het onderdeel voor onderdeel naar ons eigen datacentrum verplaatst. Iedere keer wanneer een licentie verliep of een onderdeel aan vervanging toe was, migreerden wij deze naar het datacenter van Accent. Zo ontstond een hybride omgeving en daalden de kosten per maand, want nu hoefden ze alleen nog maar per gebruiker te betalen.

De volgende stap was om hun infrastructuur sterk te vereenvoudigen. Het grote voordeel daarvan is dat de verschillende locaties niet meer afhankelijk zijn van elkaar. Vroeger verliep de internettoegang bijvoorbeeld via de hoofdlocatie. Was hier een storing, dan konden ook de andere locaties niet meer werken. Dat is niet meer zo, in efficiency voor Damstra grote winst.”

Volledig schaalbaar

Symen Damstra: “Nu wij met onze ICT volledig in de Cloud werken, zijn wij volledig schaalbaar. Onze ICT groeit mee met de organisatie, zonder dat wij afhankelijk zijn van een vaste IT-infrastructuur. Ook onze telefonie werkt nu in de Cloud. Eveneens sterk vereenvoudigd qua infrastructuur, wat het systeem gebruiksvriendelijk maakt voor onze medewerkers. Naast dat we nu helemaal in de Cloud werken, heeft Accent voor ons ook een TOPdesk-omgeving opgezet. Zo verlenen wij nóg beter onze service.

We zijn niet meer afhankelijk van jaarcontracten, kunnen er op vertrouwen dat onze ICT werkt en profiteren met zijn allen van schaalbaarheid. Accent heeft ons hierin goed begeleid én doet dat nog steeds. Dat maakt Accent Automatisering de juiste ICT-partner voor Damstra Installatietechniek.”

Heeft u ook te maken met uitdagingen op het gebied van continuïteit van ICT systemen? Bent u op zoek naar meer grip én flexibiliteit? Neem gerust eens contact met ons op voor een adviesgesprek!

Deel dit bericht:Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter