directeur-accent

Breed ontwikkeld, ervaren en vooral: gek op zijn vak! Leo Kruizinga is de drijvende kracht achter het verbeteren van gebruikerservaringen bij Accent. “Automatisering werkt als een televisie. Je hebt één apparaat en je weet niet wat er achter de schermen gebeurt, maar het werkt wel! Dat is de Accent-visie!”

Andere kijk

Als Projectleider / Servicemanager is Leo verantwoordelijk voor de operationele processen van vooral de grote klanten van Accent. Dagelijks stelt hij zichzelf én zijn collega’s de vraag: “hoe laten wij onze dienstverlening zo optimaal mogelijk aansluiten bij de wensen van de klant?” Leo brengt unieke ervaring mee, legt hij uit: “Voordat ik in 2007 bij Accent begon, heb ik altijd bij de eindgebruiker gewerkt. Zo was ik bijvoorbeeld verantwoordelijke voor de automatisering bij een productiebedrijf. Daardoor breng ik een andere kijk mee dan de gemiddelde automatiseerder.” Leo is begonnen met financieel management bij een bank, maar maakte de overstap naar systeem- en netwerkbeheer bij een gemeente. “Van daaruit ben ik doorgerold naar informatiemanagement, dus het beleidsmatig invullen van processen en automatisering. Hoe zorg je ervoor dat je als organisatie de juiste dingen gaat doen?”

Automatisering uit de muur

Wanneer Leo kijkt naar de toekomst, dan ziet hij dat Accent steeds meer bezig is met het leveren van een totaalproduct. “De klant legt ons voor wat hij allemaal met automatisering wil kunnen. Dan is ons antwoord; ja, daar hebben wij een product voor. Dat zie je nu in ons product MijnDesktopOnline.” Al pratend over MijnDesktopOnline wordt Leo steeds enthousiaster: “Dit is in feite een interface, waarachter wij allemaal functionaliteiten kunt hangen. De gebruiker logt in en ziet een gebruiksvriendelijk dashboard met alleen de programma’s en apps die hij nodig heeft. De klant hoeft niet allerlei programma’s te installeren, wij houden het allemaal achter de schermen draaiende.” Leo geniet er van om werkende totaaloplossingen af te leveren: “Wij richten Werkplek Online in per klant, en het kan zelfs per gebruiker worden afgesteld. Het werkt voor de klant als automatisering uit de muur!”

Doorvragen

De kracht van Leo is analyseren van gebeurtenissen en het gebruiken voor verbeteringen voor de toekomst. Dit doet hij zowel voor de klanten als binnen Accent. “Ik overleg veel met klanten. Hoe is een incident afgehandeld? Wat kunnen we er aan doen om dit te voorkomen? En hoe krijgen we die veranderingen op een goede manier de organisatie in?” Als extra uitdaging volgde Leo van 2009 tot 2012 de HBO opleiding Bedrijfskunde. Ook binnen Accent legt Leo de lat steeds hoger: “Ik vraag binnen het team: wat zou jij als klant vinden als je dit zou meemaken? Wat vind jij hier van? Vraag door totdat je precies weet wat een klant wil!”

Plezier in werk en vrije tijd

In de zomer van 2017 is de in 1958 geboren Leo opa geworden. Hij woont met zijn vrouw in Appingedam. Samen hebben zij twee dochters en nu ook een kleindochter. Zijn vrije tijd besteedt Leo graag buiten: “Ik houd van fietsen, tuinieren en reizen. En sinds kort besteden we ook lekker veel tijd aan onze kleindochter, natuurlijk!” Elke dag komt Leo fluitend naar zijn werk: “Het maakt mij trots dat we direct praten met de eindgebruiker, zodat we direct een goed werkende eindoplossing kunnen leveren. Hierdoor duurt het traject van eerste gesprekken tot gebruiksvriendelijke eindoplossing veel korter. Dit bespaart een bedrijf bakken met tijd en geld!” Zijn energie haalt Leo uit klanttevredenheid: “Ik wil de klant helpen om verder te komen.”

Deel dit bericht:Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter