Geen nummers, maar mensen
Het CIZ verzamelt tal van gegevens over zorgaanvragen en toegang tot zorg. Volgens Henk een kwestie van ‘mensenwerk’: “Je kunt het CIZ zien als de ‘toegangspoort’ tot de wetten Wlz en Wzd. De wet is de basis van ons werk, maar de mens het uitgangspunt. Want iedereen is anders. Vanuit het CIZ willen wij iedereen de zorg toekennen die bij hem of haar past. Dat vraagt om een persoonlijke benadering waarin mensen geen nummers worden, maar mens blijven. Om die focus vast te houden, willen wij ontzorgd worden op het gebied van ICT. Accent is daarin onze partner.”
Ontzorgen van A tot Z
Accent Automatisering en CIZ gaan al jaren terug, vertelt Henk: “Deze partij verzorgt voor ons sinds jaar en dag de volledige ICT-dienstverlening. Accent host ons serverpark, beheert de voorraad van onze IT-middelen, verzorgt de technische servertests, regelt het lokaal beheer van de werkplekken, organiseert alle technische infrastructuur en voorziet ons van support. Dat noem ik: ontzorging van A tot Z!”
Groeien en krimpen
In de loop der jaren kende het CIZ zowel tijden van groei als krimp, vertelt Henk: “Op ons hoogtepunt telden wij ruim 3500 medewerkers. Toen de wet AWBZ ophield te bestaan 600. En inmiddels zitten we, met de komst van een nieuwe wet, weer op de 1000. Van hoog naar laag, Accent groeit en krimpt met ons mee. Flexibel én proactief. Accent adviseert ons daar waar nodig, zonder op onze stoel te gaan zitten. Deze club snapt onze business, helpt ons met een passende oplossing, maar laat de verantwoordelijkheid bij ons. Dat werkt prettig.”
Flexibel werken
In de afgelopen maanden werkten ook de medewerkers van het CIZ fulltime vanuit huis. Henk: “Dankzij onze samenwerking met Accent was onze organisatie hier klaar voor. Wij kunnen werken waar en wanneer wij dat maar willen: veilig en efficiënt. Natuurlijk moest er nog wel even geschakeld worden. Zo breidde Sjoerd, onze adviseur bij Accent, in het begin van de Corona-periode razendsnel het aantal licenties voor de thuiswerkplekken uit. Zodat op de dag dat iedereen verplicht thuis kwam te zitten, wij er klaar voor waren.”
Een nieuw normaal
En nu? Nu kijkt het CIZ, samen met Accent, naar de toekomst. Henk: “Hoe kunnen wij niet alleen de medewerkers, maar ook de cliënten goed op afstand ondersteunen? Hoe kleden we het huisbezoek opnieuw in? Kortom: hoe doen we het, in het nieuwe normaal, nog beter en efficiënter? Binnenkort hoor je ons antwoord.”
Ben je benieuwd naar wat Accent Automatisering voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op