Grondverzet- en aannemingsbedrijf Van der Meer BV

29-11-2022

Sinds begin dit jaar is Accent de officiële KPN ÉÉN partner voor Grondverzet- en aannemingsbedrijf Van der Meer BV. Een mooie uitdaging, want een stabiele telefoon- en internetverbinding is cruciaal voor dit bedrijf. Benieuwd hoe Accent een minimale downtime realiseert? En ervoor zorgt dat buitendienstcollega’s goed bereikbaar zijn in buitengebieden? Lees snel verder.  

Werken met aanbestedingen 

Al meer dan 50 jaar is het bedrijf gespecialiseerd in grondwerk, cultuurtechnische werken en natuurbouw. De focus ligt voornamelijk op Noord-Nederland. Jan Ane, mededirecteur, vertelt: “Onze opdrachtgevers zijn onder andere: Gemeenten, Waterschappen, Provincies, Staatsbosbeheer en natuurorganisaties zoals It Fryske Gea. Onze projecten variëren van het aanleggen van dijken, kadeversterking, bouwrijp maken, waterbouwkundige werken tot het onderhoud aan natuurvriendelijke oevers.” 
 
Doordat Grondverzet- en aannemingsbedrijf Van der Meer BV voor overheidsinstanties werkt, is een stabiele verbinding cruciaal. Ella, verantwoordelijk voor ICT en administratie, legt uit: “Projecten gaan vaak via aanbestedingen en dan werk je met strenge deadlines. We kunnen een aanbesteding niet uren na een deadline indienen omdat we wifi-problemen hebben. Dan lig je uit de race en loop je projecten mis. Daarnaast werken collega’s in de buitendienst regelmatig in grote natuurgebieden of andere uithoeken, het is van belang dat ze ook daar telefonisch goed bereikbaar zijn.”  

Graafmachine van Van der Meer

Van nummer naar persoonlijk contact

Accent realiseert deze stabiele verbinding voor het grondverzet- en aannemingsbedrijf. “We zitten al jaren bij KPN voor onze telefoons en internet. Eerst hadden we altijd rechtstreeks contact. Maar KPN is de afgelopen jaren zo groot geworden, dat je een nummer bent. Ik zag er al tegenop om te bellen bij een storing, omdat je eerst een uitgebreid keuzemenu moet trotseren. Daarna sta je in de wachtrij en moet je vaak opnieuw uitleggen met welk probleem je zit”, vertelt Jan Ane.  
 
KPN brengt klanten daarom steeds meer onder bij lokale partners. Accent is sinds 2019 Excellence Business Partner voor KPN ÉÉN én omdat ze slechts drie kilometer van het bedrijf vandaan zitten, was de keuze snel gemaakt. “Door Accent hebben we nu één direct aanspreekpunt. Kris Huizenga is onze vaste consultant. Zitten we met een probleem? Dan bel ik en is het dezelfde dag geregeld. Vroeger kon ik hier een hele ochtend mee bezig zijn, nu is één belletje genoeg. Veel minder tijdsintensief en het stelt ons op ons gemak.” 

Voordeel full service partner  

Accent kwam met het idee om te werken met twee internetverbindingen. Ella legt uit: “Zo beschikken we over twee providers. Als de één een storing heeft, schakelen we over naar de ander.” Jan Ane vult aan: “Binnenkort sluiten ze ons aan op het glasvezelnetwerk. Nog een extra zekerheid. Ze hebben alles razendsnel geïnstalleerd en verzorgen nu de facturatie en service. Door dit allemaal bij één bedrijf uit te besteden, begrijp je elkaar en worden uitdagingen snel opgelost.”  
 
Ook heeft Accent actief meegedacht met het telefonienetwerk. Zo zijn telefoons gekoppeld met de computers van de interne afdelingen. Belt een klant op? Dan zien ze op de computer de gespreksgeschiedenis en openstaande zaken en documenten. Jan Ane: “Hebben we een nieuwe telefoon nodig? Dan is deze in een dag gereed voor gebruik. Ook kwam Accent met het idee om de databundel voor het gehele bedrijf te combineren. We putten nu uit één grote databundel, ongeacht of je in het land zit of voor zaken in het buitenland bent. Accent monitort ons verbruik en attendeert ons bijzonderheden en optimalisaties.” 

KPN ÉÉN 

Accent is sinds 2019 KPN ÉÉN Excellence Business Partner. Naast advies over het product, verzorgt Accent ook de installatie, facturatie én service. Het grote voordeel voor de klant is dat ze op deze manier één aanspreekpunt hebben en alle service én expertise onder één dak. Daarnaast profiteren ze natuurlijk van een optimale service, een hoogwaardig netwerk en de kwaliteit van KPN.  
 
Benieuwd of KPN ÉÉN ook de oplossing voor jou is?
Laten we eens kennismaken. We leren je graag beter kennen! 

Neem contact op.

Meer nieuws

Schouwburg De Harmonie
Stadsschouwburg De Harmonie: “Accent geeft kleur aan onze programmering”
Servicedesk Medewerker en ICT Specialist Maikel de Valk
Gewoon Maikel
Directeur Eduard Vrieling
Terugkijken en vooruitblikken met Eduard Vrieling
veilige online werkomgeving
Geef hackers geen kans met deze tips
Gewoon Wendy
Gewoon Wendy
Adviesgesprek?

Adviesgesprek?

Blijf op de
hoogte

Volg ons op LinkedIn