Twaalf jaar geleden maakte Sander Foekema, ICT Professional Accent, voor het eerst kennis met de VMI Group. Het bedrijf telde destijds 500-600 medewerkers. Vandaag de dag zijn dat er ruim 1600 wereldwijd. “Ik werkte toen voor een andere werkgever, maar heb wel altijd contact gehouden met de VMI Group. Ze kwamen op het punt dat de centrale die ik destijds geplaatst had, niet meer voldoende capaciteit bood. Dat betekende voor hen een keuze maken tussen investeren in (nieuwe) hardware óf software. Vanuit mijn rol als ICT én Telefonie professional bij Accent liet ik ze zien wat de mogelijkheden waren, wat wíj voor ze konden betekenen. En dat resulteerde in de grootste 3CX telefonieoplossing van Nederland.”
VMI Group
De VMI Group maakt met behulp van hightech, innovatieve oplossingen bedrijven succesvoller. Het hoofdkantoor bevindt zich in Epe, maar alle faciliteiten zijn verdeeld over vier continenten. Ze produceren en verkopen apparatuur waarmee men verzorgingsproducten (bijvoorbeeld watjes), rubberproducten (bijvoorbeeld binnenbanden), blik of autobanden maakt. Dat doen ze samen met ambitieuze, creatieve medewerkers.
3CX als efficiëntieslag
Het bedrijf is heel snel gegroeid, waarmee ook de telefoniebehoefte veranderde. Ze waren op zoek naar efficiency. Sander vertelt enthousiast: “Toen ik te horen kreeg dat de huidige telefoniecentrale van de VMI Group niet meer voldeed aan hun wensen, zag ik een mooie kans om ze kennis te laten maken met 3CX. Een oplossing met vele voordelen voor het bedrijf! Ze hoeven bijvoorbeeld hun hardware niet te vervangen, dus daar geen grote investering in te doen. En door te switchen van hardware naar software, ben je als onderneming ook veel flexibeler.
We hebben het mogelijk gemaakt om de 800 bestaande draadloze toestellen te behouden met de komst van 3CX. Zo kan men probleemloos blijven bellen via de nieuwe telefooncentrale én hoeven geen extra investeringskosten voor nieuwe toestellen gemaakt te worden.”
Vlekkeloze migratie zorgt direct voor schaalbaarheid én flexibiliteit
Door de keuze te maken voor telefoniesoftware, schaalt de VMI Group nu gemakkelijk op én af. Daar zit ook een stuk kostenbesparing in: heb je bepaalde capaciteit niet meer nodig, dan is dat door schaalbaarheid geen probleem.
Sander vertelt trots: “De migratie verliep bijzonder soepel! Er gaan natuurlijk weken van gedegen voorbereiding aan vooraf, maar met één druk op de knop is vervolgens alles geregeld. Dat deden wij op een vrijdag en de daaropvolgende maandagochtend waren wij vroeg op het kantoor van de VMI Group aanwezig om te zien of alles ook daadwerkelijk werkte zoals we dat met zijn allen voor ogen hadden. De eerste reacties waren meteen positief. Door onze slimme programmering ontvangt de receptie nu aanzienlijk minder telefoontjes en de beller komt direct terecht waar hij of zij moet zijn. Dat bespaart niet alleen tijd en geld, maar draagt ook bij aan de klanttevredenheid.”
Voordelen nieuwe telefonieoplossing
Met de telefonieoplossing van Accent is de VMI Group nu veel flexibeler, besparen ze kosten, werkt men efficiënter én draagt dat alles ook nog eens bij aan de medewerker- en klanttevredenheid. Bent u benieuwd naar de voordelen voor uw onderneming? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.